دکتر قالیباف: لزوم دوری از سیاست زدگی/ حل مشکلات اقتصادی نیاز به نگاه علمی دارد
سرخسی ها
سیاسی اجتماعی مذهبی. فرهنگی


شهردار تهران با تاکید بر دوری مسئولان و مردم از سیاست زدگی گفت: سیاسی هستم ولی با سیاست زدگی مخالفم زیرا یکی از موارد عدم پیشرفت کشور همین امر است.

به گزارش خبرنگار مهر،دکتر  محمد باقر قالیباف عصر امروز دوشنبه در همایشی با عنوان «نقش مهندسین در توسعه و سازندگی کشور» در اهواز اظهار کرد: یکی از دغدغه های ما در پایتخت این است که به هر کجا می رویم از ما می خواهند سخنرانی کنیم، ولی من عنوان می کنم که «شهردار هستم نه سخنران و اجازه دهید درد و دل کنیم به جای سخنرانی کردن».

وی تصریح کرد: من یک مدیر هستم و این مورد را به خوبی مطلع هستم که اگر یک مدیر عاقل و دانا باشد، کمتر صحبت می کند مگر اینکه بخواهد، خلف وعده کند که در این صورت می تواند سالیان سال صحبت کند.

قالیباف با بیان اینکه، یکی از مشکلات اساسی ما این است که ماده 33 قانون اساسی به درستی اجرا نشده است، اظهار کرد: البته اجرا نشدن این قانون به خاطر من و جامعه مهندسین اتفاق نیافتاده است بلکه به این دلیل است که فرهنگی را در کشور حاکم کردیم که خروجی خاص دیگری غیر از این نمی تواند داشته باشد.

شهردار تهران افزود: خیلی از جوانان ما با در دست داشتن مدرک دانشگاهی معتبر فارغ التحصیل می شوند اما زمانی که قصد و یافتن شغل دارند قادر به انجام ساده ترین شغل مربوط به تخصص خود نیستند.

وی با تاکید بر این نکته که «سیاست زدگی بر تخصص و علوم و فنون کشور تاثیر فراوانی گذاشته است» اظهار کرد: همه ما در این امر مقصر هستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین عنوان کرد: زمانی که یک مهندس در محل کار خود، تخصص فنی خود را انجام می دهد و به سازندگی کشور کمک می کند دیگر به ما چه ارتباطی دارد که به چه کسی رای می دهد؟

وی تصریح کرد: یکی از چالش هایی که ما مدیران با آن مواجه هستیم این است که سیاست زدگی را باید از سر مسائل تکنیکی کشور برداریم. اگر می گوییم به دنبال عدالت هستیم و همچنین انسانها برای من مهم هستند پس باید در این زمینه پیشرفتی هایی در کشور صورت بگیرد.

شهردار تهران با تاکید بر این نکته که باید پیشرفت در کشور اتفاق بیافتد تا کرامت را در جامعه حفظ کنیم، گفت: اگر فردی غیر از این حرف را بگوید، حرف درستی نزده است.

وی اظهار کرد: ما در استان خوزستان مشکل کمبود آب کشاورزی نداریم و از خاک این استان نیز حاصلخیزتر وجود ندارد؛ اما آیا مشکل کشاورزی ما به خصوص در خوزستان حل شده است؟

شهردار تهران با اشاره به این موضوع که حلقه گمشده در کشور ما نبود خرد جمعی است، تصریح کرد: کشور ما در رشته های فنی و مهندسی مرزهای دنیا را فتح کرده است و این امر بر کسی پوشیده نیست؛ اما این را هم می دانیم که به جای اینکه کشور را با دانش و علم قرن 21 اداره کنیم هم اکنون ایران به دانش قرن بیستم اداره می شود.

قالیباف تاکید کرد: این درست که امروزه مردم مشکل معیشت دارند و تورم کمر شکن شده است اما بر این اعتقاد هستم که اگر همه دانشگاهیان ما جمع شوند و هزاران نسخه برای کشور بچینند؛ باز هم مشکل اقتصاد ما حل نمی شود زیرا ما باید اجازه بدهیم با اقتصاد به عنوان یک علم و دانش برخورد شود و با این دانش به صورت سلیقه ای برخورد نشود.

وی با بیان این که بعضی اوقات دانشگاهیان ما هم تحت تاثیر این سیاستگذاری قرار می گیرند و سعی می کنند یک راه غلط را توجیه کنند عنوان کرد: دین ما این را به ما آموخته که با خرد و عقلانیت باید کشور را اداره کرد نه با یک رفتار عوام فریبانه.

شهردار تهران گفت: اعتقاد دارم اگر ما جنوب و غرب ایران را خارج از سیاست زدگی با یک مدیریت درست بسازیم همه کشور را ساخته ایم که البته این امر هم فقط به دست مهندسان قابل ساختن است نه به دست افراد سیاسی کشور. این را هم باید گفت که من خودم سیاسی هستم و با سیاست مشکلی ندارم اما من مخالف سیاست زدگی هستم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان سرخسی های هوادار قالیباف و آدرس sarakhsghalibaf.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 169
بازدید کل : 55623
تعداد مطالب : 383
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1